Obchodné podmienky

Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z obchodného styku medzi  predávajúcim a kupujúcim, ktorého predmetom je kúpa a predaj tovaru a výrobkov na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho alebo na stránkach sprostredkovateľov (Heureka a pod.).

V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od týchto obchodných podmienok, majú ustanovenia takejto kúpnej zmluvy prednosť pred týmito obchodnými podmienkami.

Právne vzťahy predávajúceho a kupujúceho, ktoré nie sú upravené týmito obchodnými podmienkami, ani individuálnou zmluvou sa riadia Občianskym zákonníkom, Obchodným zákonníkom, Zákonom o elektronickom obchode, Zákonom o ochrane spotrebiteľa o zmene a doplnení niektorých zákonov a súvisiacimi predpismi.

Predávajúci

GDH, s.r.o, Uhrinčanská 16, 044 31 Sokoľ 

IČO: 50 912 577,

DIČ: 2120522272,

 

Čísla bankových účtov:

 

Fio banka, a.s., platby v EUR, 2201660418/8330

IBAN: SK64 8330 0000 0022 0166 0418

SWIFT/BIC: FIOZSKBAXXX

 

Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Košice, Oddiel Sro, vložka č. 41544/V.

Spoločnosť nie je platiteľom DPH. Všetky ceny pre koncového zákazníka sú uvádzané bez DPH s uvedením konečnej ceny.

1.      Objednávanie

Tovar si môžete objednávať:

  • prostredníctvom internetového obchodu cez nákupný košík na adrese seedly.sk,
  • cez internetové stránky sprostredkovateľov takéhoto predaja (napr. Heureka a pod.),
  • mailom na adrese: info@seedly.sk,
  • telefonicky na čísle: +421 948 122 503, v pracovných dňoch a to len v prípade, že nemáte žiadnu inú možnosť objednania. Túto formu objednania má právo Predávajúci odmietnuť.

Ak bude vaša objednávka správne vyplnená a odoslaná, zašleme Vám potvrdzujúci e-mail o prijatí objednávky. Každú takto potvrdenú objednávku považujeme za záväznú. Odoslaním objednávky potvrdzujete, že ste si prečítali tieto obchodné podmienky a súhlasíte s nimi.

Ak si objednáte tovar alebo výrobok, ktorý sme už vypredali alebo z akýchkoľvek dôvodov nevieme dodať budeme Vás obratom informovať (telefonicky, e-mailom).

V rámci internetového obchodu sú zavedené tzv. vernostné zľavy pre zákazníkov, ktorí opakovane nakupujú v tomto obchode. Na zľavu má nárok zákazník, ktorý splní podmienky vernostného programu (je prihlásený a dosiahol stanovený limit v objeme predchádzajúcich objednávok). Do celkového súčtu objednávok v rámci vernostného programu sa započítavajú len objednávky vykonané podľa bodu 1. – prostredníctvom internetového obchodu. Nezapočítavajú sa tam objednávky zaslané mailom ani telefonicky.

Na prezentáciu našich výrobkov a tovaru používame naše vlastné fotografie alebo fotografie priamo od výrobcu, od ktorého máme na to jeho písomný súhlas alebo uzatvorenú licenčnú zmluvu. Fotografie uvedené pri výrobkoch a tovare môžu v niektorých prípadoch skresľovať veľkosť alebo farbu výrobku v závislosti od nastavenia a možností vášho zobrazovacieho zariadenia, čo však nepredstavuje chybu výrobku a tovaru.

Objednávku máte právo stornovať prostredníctvom nákupného košíka e-shopu ešte pred odoslaním alebo priamym emailom na adresu info@seedly.sk do 10:00 hodiny nasledujúceho kalendárneho dňa.

2.    Platobné podmienky

Zaplatiť za tovar môžete nasledovnými spôsobmi:

  • Vopred prevodom na bankový účet uvedený vyššie.
  • Online platbou prostredníctvom platobného systému Shoptet pay.
  • Online platbou prostredníctvom internetbankingu vybraných bánk, ktorých tlačítka sú priamo v ponuke eshopu.
  • Online platbou platobnou alebo kreditnou kartou.
  • Dobierkou pri prevzatí tovaru alebo výrobku. Dobierku môžete zaplatiť v hotovosti alebo platobnou kartou a to podľa možností prepravcu, ktorý vám zásielku doručuje.

Platba za tovar alebo výrobok sa považuje za zrealizovanú dňom pripísania peňažných prostriedkov na účet Prevádzajúceho.

Môže sa stať, že online platba nebude zrealizovaná a Kupujúcemu sa nepodarí týmto spôsobom zaplatiť za objednaný tovar. Kupujúci je povinný si overiť, či problémy s platbou neboli spôsobené niektorým z uvedených dôvodov:

  • nedostatočný zostatok na bankovom účte alebo prekročený limit,
  • karta nepovoľuje platby cez internet,
  • kupujúci sám urobil storno/zrušenie platby,
  • došlo k technickému problému v záverečnej fáze platby,
  • chybné zadanie údajov o karte (číslo karty, dátum exspirácie,...),
  • karta bola vydaná mimo EU.

Predávajúci v prípade, že online platba neprebehla z akéhokoľvek dôvodu, automaticky pošle Kupujúcemu potvrdenie objednávky s údajmi k platbe cez bankový účet. Ak Kupujúci uprednostní radšej platbu na dobierku, musí o tom informovať Predávajúceho najneskôr v deň odoslania zásielky do 12.00 hod.

Pri platbe prevodom na bankový účet je Kupujúci povinný zadať správny variabilný symbol (VS), ktorým je číslo objednávky a zadať presnú sumu objednávky na centy. V prípade, ak Kupujúci vykonal viac objednávok, platby je potrebné zrealizovať samostatne s prislúchajúcimi VS. Správna úhrada s VS a v presnej sume je dôležitá kvôli automatickému párovaniu platieb. Ak je objednávka uhradená s nesprávnymi údajmi, systém ju vyhodnotí ako nezaplatenú a je potrebné čakať na ručné spárovanie úhrady, ktoré je časovo náročnejšie a môže oddialiť odoslanie objednávky.

Ak si Kupujúci zvolí úhradu vopred na bankový účet a úhrada nebude pripísaná na účet Predávajúceho do 7 kalendárnych dní a ani Kupujúci nijakým spôsobom nekontaktoval Predávajúceho za účelom odloženia úhrady, Predávajúci má právo objednávku stornovať.

3.     Dodacie podmienky a poštovné

Na základe vašej objednávky sa vám zaväzujeme dodať v dohodnutej cene správne množstvo a druh tovaru alebo výrobku. V prípade, že tovar alebo výrobok nemáme na sklade, budete telefonicky alebo emailom informovaní o termíne dodania alebo o náhradnom riešení.

Ak si objednáte tovar, ktorý nemáme na sklade (formou poznámky v objednávke po predchádzajúcej dohode s Predávajúcim), tento bude zaradený do najbližšej objednávky voči veľkoobchodnému skladu. Tovar bude na sklade približne do 21 dní. V takomto prípade odosielame celú objednávku naraz až po doručení neskladových položiek. Ak Kupujúci chce objednávku rozdeliť a samostatne odoslať skladové položky a samostatne neskladové, musí o tom informovať Predávajúceho a to buď priamo v poznámke objednávky alebo mailom. V takomto prípade je Kupujúcemu účtované poštovné 2x - za každú odoslanú zásielku.

Vami objednaný výrobok alebo tovar vám zašleme na adresu uvedenú vo vašej objednávke (dodacia adresa). Termín dodania je uvedený v potvrdzujúcom maile, ktorý vám bude doručený po potvrdení objednávky. Ak to tak nie je, platí najneskorší termín dodania 30 dní odo dňa potvrdenia objednávky.

Súčasne s tovarom zasielame faktúru elektronickou formou na mailovú adresu uvedenú v objednávke, ktorá zároveň slúži aj ako dodací list a záručný list.

Poštovné poplatky sú uvedené pri jednotlivých výrobkoch alebo pri tovare v košíku elektronického obchodu. Ak to tak nie je, platí poštovné v prípade dobierky vo výške 4,90 €, v prípade platby vopred vo výške 3,60 €. Zásielky štandardne posielame cez Slovenskú poštu, Packetu alebo súkromnou kuriérskou spoločnosťou podľa toho, ako si vyberie sám zákazník v objednávke.

Predávajúci poskytuje možnosť nákupu s dopravou zadarmo a to dodanie v rámci SR pri hodnote objednávky nad 50€. Ak má zákazník v košíku tovar alebo výrobky v celkovej hodnote nad stanovené hodnoty, automaticky má možnosť vybrať si taký spôsob dopravy, ktorý je zadarmo. Predávajúci neposkytuje všetky spôsoby dopravy zadarmo. Poštovné zadarmo sa vzťahuje len na jednu samostatnú objednávku, nie je možné ho použiť na spojené alebo inak kombinované objednávky.

Spôsob dodania tovaru si Kupujúci volí priamo v internetovom obchode v košíku. Má možnosť vybrať doručovaciu spoločnosť (Slovenskú poštu, kuriérsku spoločnosť, Packetu). Rovnako si môžete zvoliť spôsob úhrady. Systém ponúkne vždy len tie možnosti, z ktorých je možné ktorúkoľvek vybrať.

 

Ak si Kupujúci vyberie tovar, pri ktorom je v popise uvedené, že tento tovar neposiela Predávajúci na dobierku (darčekové poukážky a pod.) a Kupujúci napriek tomu v objednávke potvrdí úhradu na dobierku, Predávajúci má právo formu úhrady zmeniť na úhradu cez bankový účet a takto zmenenú objednávku potvrdiť. Následne bude tovar odoslaný až po úhrade potvrdenej objednávky.

Kupujúci je povinný skontrolovať balenie pri preberaní a v prípade poškodenia vonkajšieho obalu, zásielku neprevziať alebo reklamovať u dopravcu a ihneď oznámiť Predávajúcemu, že bola zásielka vrátená späť. Ideálne je, aby si Kupujúci zásielku pred odoslaním späť odfotografoval.

V prípade nepoškodeného vonkajšieho obalu je Predávajúci povinný zásielku prevziať.

Ak Kupujúci neprevezme zásielku, ktorá mu bola odoslaná s formou úhrady na dobierku a ani neoznámi Predávajúcemu vážne dôvody neprevzatia, nasledujúce objednávky budú potvrdené výhradne len s platbou vopred na bankový účet alebo online platbou. Opakované zaslanie objednávky na dobierku pri takomto Kupujúcom nie je možné.

Ak Kupujúci neprevezme vopred zaplatenú zásielku a tá sa vráti Predávajúcemu, Predávajúci o tejto skutočnosti informuje mailom Kupujúceho a poskytne mu na výber 2 možnosti - opätovné odoslanie balíka alebo stornovanie objednávky. Pri opätovnom odoslaní balíka musí Kupujúci vopred zaplatiť poštovné za toto opätovné odoslanie. Ak sa Kupujúci rozhodne pre stornovanie objednávky, Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu peniaze za objednávku okrem preukázateľne zaplatených nákladov a poplatkov, ktoré boli spojené s vybavením objednávky. Ide hlavne o poštovné za odoslanie balíka, poštovné za vrátenie balíka, poplatky za online platbu a iné. Predávajúci je povinný vrátiť peniaze rovnakým spôsobom, akým Kupujúci za objednávku zaplatil, ak Kupujúci nepožiada o iný spôsob platby. Predávajúci vráti peniaze najneskôr do 7 dní odo dňa, kedy Kupujúci požiadal o stornovanie objednávky.

4.    Výmena tovaru alebo výrobku

  1. V prípade, že Predávajúci omylom zaslal tovar alebo výrobok, ktorý si Kupujúci neobjednal v objednávke, je Kupujúci povinný vrátiť nepoužívaný a nepoškodený tovar alebo výrobok späť a Predávajúci je povinný zaslať správny tovar alebo výrobok, alebo je povinný bezodkladne vrátiť peniaze za nedodaný tovar alebo výrobok. Pri vrátení nesprávneho tovaru alebo výrobku hradí poštovné Predávajúci a to vo výške 2,8 € za balík, alebo Kupujúci má možnosť využiť bezplatné odoslanie cez spoločnosť Packeta. Bližšie podmienky bezplatného odoslania sú uvedené priamo v internetovom obchode.
  2. V prípade, že Predávajúci zaslal správny tovar alebo výrobok podľa objednávky Kupujúceho a Kupujúci až pri prevzatí zistí, že si objednal nesprávny tovar alebo výrobok, odošle Kupujúci nepoužívaný a nepoškodený tovar alebo výrobok späť a Predávajúci ho po vzájomnej dohode vymení, avšak v takom prípade hradí poštovné Kupujúci (aj vrátenie, aj zaslanie správneho tovaru alebo výrobku). Aj v tomto prípade má možnosť Kupujúci využiť bezplatné odoslanie cez spoločnosť Packeta. Týmto článkom nie je dotknuté právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy v zmysle zákona.

5.     Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy

  1. Spotrebiteľ (Kupujúci, ktorým je výhradne fyzická osoba nepodnikateľ) v zmysle zákona č. 108/2024 Z.z. má právo odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru bez udania dôvodu. O svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy informujte Predávajúceho jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na adresu Predávajúceho najneskôr v posledný deň stanovenej 14-dňovej lehoty. Na tento účel môže Spotrebiteľ použiť automatizovaný systém, ktorý nájde priamo na stránkach internetového obchodu alebo vyplniť formulár, ktorý je súčasťou týchto Obchodných podmienok.
  2. Po odstúpení od zmluvy Predávajú vráti všetky platby, ktoré Spotrebiteľ uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru Spotrebiteľovi.
  3. Predchádzajúci odsek sa nevzťahuje na:
  • dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý Predávajúci ponúka (§22 ods. 3 zákona č. 108/2024 Z.z ),
  • poplatky za službu „Platba na dobierku“, pretože táto služba bola plne poskytnutá a nie je možné ju vrátiť ((§19 ods. 1 písm. a) bod 1 zákona č. 108/2024 Z.z.),
  • zníženie hodnoty tovaru (napr. poškodený alebo neúplný obal tovaru.), za ktorú zodpovedá Spotrebiteľ (§21 ods. 6 zákona č. 108/2024 Z.z.).
  1. Ak mal Spotrebiteľ na pôvodnej objednávke uplatnené doručenie zadarmo, pretože splnil podmienku minimálnej hodnoty objednávky a táto podmienka po odpočítaní tovaru, na ktorý si Spotrebiteľ uplatňuje právo na odstúpenie od zmluvy, už nie je splnená, Kupujúci má právo na doplatenie poštovného v správnej výške podľa Spotrebiteľom zvolenej dopravy v pôvodnej objednávke.
  2. Platby Predávajúci vráti bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď mu bolo doručené oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy a vrátený tovar späť. Vrátenie platieb (okrem platieb uvedených v ods. 3.1, 5.3.2, 5.3.3 a 5.4 týchto Obchodných podmienok) Predávajúci uskutoční rovnakým spôsobom, akým zákazník zaplatil za pôvodnú objednávku, ktorou si tovar objednal. Ak bola zvolená platba na dobierku, Predávajúci vráti peniaze prevodom prostredníctvom bankového účtu, alebo v hotovosti. Vrátenie peňazí je bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Poštovné náklady spojené s vrátením tovaru uhrádza na svoje náklady Spotrebiteľ, ak sa nerozhodol pre bezplatné vrátenie preferované Predávajúcim. O spôsobe bezplatného vrátenia tovaru je Spotrebiteľ informovaný na stránkach internetového obchodu. Spotrebiteľ má možnosť vrátiť tovar osobne na adresu Predávajúceho po predchádzajúcej dohode termínu vrátenia.
  3. Platba za vrátený tovar bude Predávajúcim uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu Predávajúceho, aby bolo možné posúdiť prípadné zníženie hodnoty tovaru a to, či boli dodržané podmienky uvedené v nasledujúcom ods.
  4. Kupujúci nesie zodpovednosť za škodu vzniknutú na vrátenom tovare v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Tovar, ktorý je predmetom odstúpenia musí byť nepoškodený, kompletný (pri priadzi musí byť úplné klbko), nesmie javiť známky používania, neznečistený a musí obsahovať všetky doklady a príslušenstvo vrátane originálnej papierovej informačnej pásky na klbkách priadzí a originálneho obalu pri galantérii.
  5. V súlade s §19, ods. 1, písm. c) zák. č. 108/2024 Z.z. spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom bol tovar alebo výrobok zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo na mieru tzv. na zákazku..

Informácie

Súčasťou týchto Obchodných podmienok je aj Reklamačné konanie a záručné podmienky a Ochrana osobných údajov, ktoré z dôvodu prehľadnosti uvádzame v samostatných článkoch.

V prípade nejasností vám odpovieme na akékoľvek otázky týkajúce sa nami predávaných produktov a služieb a ich dodania.

Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovú komunikáciu a telefonickú komunikáciu.

Prajeme vám príjemné nakupovanie.

Tieto obchodné podmienky sú platné od 1. októbra 2025. 

 

Príloha - Formulár na odstúpenie od zmluvy

Vyberte si spôsob, ktorý je pre vás najpohodlnejší - vypísať ručne alebo vyplniť elektronicky.

Formulár na odstúpenie od zmluvy - vytlačiť a ručne vyplniť

Formulár na odstúpenie od zmluvy - stiahnuť a elektronicky vyplniť